Dag 4, 19 juli. Hatcher pass in the mist - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Dag 4, 19 juli. Hatcher pass in the mist - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Dag 4, 19 juli. Hatcher pass in the mist

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, Anchorage

Dag 4, 19 juli. Hatcher pass in the mist

Na een goede nacht zat ik om 8.00 uur aan het ontbijt. Het regende erg hard en het was mistig. Voordat ik mijn pancakes had was het ruim over negenen. Het is tenslotte vakantie dus ik heb alle tijd. Voor het weer hoefde we niet naar buiten. Om 10.30 gingen we naar de muskusos farm. Dit zijn een soort bizons. Erg grappig om te zien. Het was gelukkig alweer droog geworden.
Lunchen deden we in Palmer waar ik een overheerlijk stuk chocoladetaart had. Terug in Hatcher Pass kregen we een rondleiding bij de in dependence mine. Helaas konden we de mijn niet in omdat die ingestort is. Zoek je nog goud, er ligt nog voor 20 miljard goud. Dus zeef je uit ;-)!!
De rondleiding door het huis van de mijnwerkers was erg interessant. Het beroep kok was de een na hoogste functie binnen het mijnwerkers leven. Er moest tenslotte goed gegeten worden om hard te kunnen werken in de mijn.
Na de rondleiding was er tijd om zelf wat te doen. Er was een mooie hike in de bergen waar op sneeuwhoogte een mooi blauw/groen meer lag. Mark en ik hebben daar een sneeuwballen gevecht gehouden :-). De foto's volgen later haha!
In de hoofd lodge hebben we met heel de groep gegeten omdat we verdere instructies kregen over de volgende dag. We gaan naar het Denali national park. De kans op grizzlyberen wordt steeds groter!
Morgen 7.00 uur de bus in dus voor vandaag zeg ik: Welterusten!!

  • 20 Juli 2014 - 08:28

    Yvonne:

    Ik ben benieuwd naar je sneeuwballen gooien foto's én natuurlijk naar de grizzlyberen! Wij gaan ook steeds meer naar Bearcountry, we hebben al wel een zwarte beer met jong gezien van 50mtr afstand, maar helaas veel te snel weg. Have fun! X

  • 20 Juli 2014 - 16:37

    Jetty:

    Hee Dir, de laatste dagen op school waren hectisch vandaar dat ik je verhalen nu pas lees. Leuk dat we zo op de hoogte blijven van je avonturen. Wat heb je al veel meegemaakt. Heb je een leuke groep? Veel lachen, dus dat zit wrs wel goed. Ben ook benieuwd naar je foto's. Kijk een beetje uit voor die grizzly's en tot horens. Liefs.

  • 20 Juli 2014 - 21:45

    Ruud:

    Hoi Dirja,
    leuk te lezend at de reis goed gestart is. We volgen je blog al is de verbinding hier soms een probleem (pje). veel plezier en geniet van al het moois.
    Mieke en Ruud

  • 22 Juli 2014 - 14:43

    Patricia:

    Hey dir,

    Wat leuk om weer je verhalen te lezen. Gaaf die grizzlyberen zo dichtbij.
    Geniet maar lekker, ben al benieuwd naar je volgende avonturen.

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirja

Dirja's versie van Into The Wild!!

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 4921

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Alaska

Landen bezocht: