Op weg naar Anchorage - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Op weg naar Anchorage - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Op weg naar Anchorage

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, Anchorage

16 juli, dag 1. Klaar voor vertrek!

Om 10.00 uur kwam Wim me ophalen om me naar Schiphol te brengen. Toch best weer spannend om alleen op reis te gaan. Maar op Schiphol aangekomen zie ik al wat mensen die ook met Djoser mee zouden kunnen gaan. Wim gedag gezegd en me fb-status bijgewerkt en ik stel me voor aan de andere drie mensen voor me. Zij zitten in mijn groep dus de aansluiting was alweer snel gevonden. Gezellig kletsend kwam ik aan de beurt voor het inchecken. De mevrouw achter de balie vroeg waar ik naartoe ging. Ik antwoordde netjes Anchorage, waarop haar reactie was; wat leuk dat je naar Canada gaat..... Een extra lesje topo doet haar vast goed :-).
Eenmaal door de douane zocht ik samen met iemand uit de groep een plek om te lunchen.

Na het bakje thee was het tijd om te boarden. 2,5 uur later zat ik op het vliegveld in Reykjavik. Even overstappen werd overstappen met wat extra tijd. Een tosti, muffin en een broodje later (lees als ruim 4 uur later) vloog ik door. Het voordeel van zo lang wachten is wel dat je de groep gelijk leert kennen. Onze hang/wacht plek was dan ook aan de bar. Volgens mij gaat dit wel goed komen de rest van de vakantie!
In Anchorage aangekomen werden we door onze gids Katie naar het hotel gebracht. Alles werd uitgelegd en we gingen met een aantal de stad in om wat te eten. Aan het meer van Anchorage onder genot van een biertje zaten we heerlijk bij te komen. Om 21.00 uur was het nog lekker buiten en de bison burger smaakte heerlijk! Tijd om wat slaap in te halen waar ik nu al over heen ben, dat wordt een lange nacht dus...

  • 18 Juli 2014 - 06:04

    Inger:

    He nichtje,
    Lekker zo'n goede start van je reis (op de vertraging na dan). Geniet ervan! Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen..
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirja

Dirja's versie van Into The Wild!!

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4925

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Alaska

Landen bezocht: