Dag 13, 28 juli. De gletsjer hike - Reisverslag uit McCarthy, Verenigde Staten van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Dag 13, 28 juli. De gletsjer hike - Reisverslag uit McCarthy, Verenigde Staten van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Dag 13, 28 juli. De gletsjer hike

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, McCarthy

Om 9.00 uur liepen we naar de loopbrug om daar opgehaald te worden voor de 5 uur durende gletsjer hike. In het dorpje haalden we eerst onze lunch op en daarna kregen we uitleg over de ijzers die we om moesten doen. Eerst liepen we een stuk door het bos en aan de rand van de gletsjer deden we de ijzers aan. Het was bewolkt en het ging een klein beetje regenen. Het was allemaal al spannend genoeg dus het weer maakte me niks uit. Ijzers aan de schoenen gebonden en de tocht kon beginnen. In het begin even omhoog klauteren maar dat had ik snel onder de knie.
Wauw wat was dit gaaf!!!! Ik kan het wel blijven zeggen. Zoiets moois had ik nog nooit gezien. Een gigantische gletsjer van 1 km dik ijs waar ik overheen gelopen ben!
Door het smeltwater zijn er kleine watervalletjes ontstaan en grote gaten waar met grote kracht water door heen stroomt. Het was geweldig om dat te zien. Dit konden we van dichtbij zien en uiteraard zijn er mooie foto's gemaakt. Om het nog mooier te maken ging het zonnetje schijnen. Wolken met blauwe lucht en een zonnetje, beter kon het niet. Ook de lunch aten we daar, op een matje zodat je niet zeiknat werd. Wat een ervaring was dit, ik kan er gewoon niet over uit! Op de terugweg liepen we heerlijk in het zonnetje. Na nog 100 fotostops kwamen we weer aan bij de rand van de gletsjer. Helaas was de tocht voorbij, vijf uur zijn omgevlogen.

De dag was nog niet voorbij maar mijn dag was allang geslaagd. Als laatste kregen we een rondleiding do
Een vervallen houten gebouw tegen de berg aan, zoiets had ik alleen nog maar in films gezien. Ik kan wel zeggen dat dit tot nu toe een geslaagde reis is. Na een lange maar zeker voldane dag lag ik om 22.00 uur op bed. Ik was nog zo onder de indruk van alles dat ik lastig in slaap kwam. Alles moest ik nog even verwerken denk ik.

  • 30 Juli 2014 - 14:42

    Jetty:

    Hoi Dir, stoer hoor een gletsjer hike! Daar heb je vast fantastische foto's van gemaakt. Ben heel benieuwd. Wat een geweldige reis ben je aan het maken. Super!!! Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirja

Dirja's versie van Into The Wild!!

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 4898

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Rondreis Alaska

Landen bezocht: