Dag 5, 20 juli: Een Moose tot Moes - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Dag 5, 20 juli: Een Moose tot Moes - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Dag 5, 20 juli: Een Moose tot Moes

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, Denali

Om 7.00 uur zonder te kunnen ontbijten gingen we op weg naar Denali. Het 12 miljoen hectare groot national park. Voordat we daar aan komen maken we eerst nog een stop in Talkeetna. Een gezellig toeristisch dorpje aan een groot meer. Hier hebben we lekker geluncht. Vandaag even een salade in plaats van een hamburger.
Onderweg stopten we op schitterende plekken. De bergen zijn hier enorm en uitgestrekt. Je blijft om je heen kijken dus de lange busreis was geen straf .
We kwamen onderweg nog een Moose (eland) tegen. Die zat heerlijk blaadjes te eten aan een boom. Twee minuten later zagen we een eland die aangereden was. De auto helemaal in de kreukels en de Moose was tot Moes! Uitkijken op de weg!
Om 18.00 uur gingen we eten bij de bierbrouwerij! Goede rockmuziek, pullen bier en borden die te klein zijn voor je stuk vlees. Of het vlees te groot voor je bord. Net hoe je het wilt zien!
Ik had mac cheese. Pfff wat een bord macaroni, alles is groot in Alaska dus ook de porties eten. Het is hier wel gezellig dus voor de komende dagen is het restaurant geregeld!