Dag 3, 18 juli. Hatcher Pass. - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu Dag 3, 18 juli. Hatcher Pass. - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Dirja Masmeijer - WaarBenJij.nu

Dag 3, 18 juli. Hatcher Pass.

Door: Dirja

Blijf op de hoogte en volg Dirja

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, Anchorage

Dag 3, 18 juli. Hatcher Pass.

Om 8.30 zaten we in de bus richting een park. Hier zwommen de zalmen tegen de stroom in. Het soort wat hier zwemt zijn de roze zalmen. In Alaska zijn deze niet lekker om te eten volgens onze gids Katie. Een heel mooi natuurgebied om rond te lopen. Palmer was de volgende stop. Dit dorpje is erg typisch, hier kweken mensen enorm grote groentes. Elke jaar worden er wedstrijden gehouden wie er de grootste groente heeft gekweekt. Vandaag was er een Fancyfair met een country bandje. Erg bijzonder om al die Amerikanen te zien.
Langzaam komen we steeds meer in de natuur terecht. Hatcher pass is een gebied met besneeuwde bergtoppen en koude riviertjes. Dit werkt als een handige koelkast :-).
Het uitzicht vanuit de houten cabins is fantastisch. Tussen de hoge bergtoppen slaapt het vast goed. De lodge is simpel en er is 1 douche beschikbaar voor 15 personen. Ik ga me hier wel prima redden deze twee dagen. Na het avondeten hebben we de avond afgesloten met een drankje en was het 23.00 uur tijd om maar bed te gaan. Morgen kunnen we hier mooi wandelen, de muskesos farm bekijken en de goudmijn bezoeken.

• 20 Juli 2014 - 07:33

Harm:

Hoi Dirja, ik ben net terug van mijn eigen vakantie (welke erg saai is als ik jouw reisverslagen lees) en lees dat je inmiddels een paar dagen en route bent. Superveel plezier toewenst en geniet van de mooie omgeving waarin je vertoeft. Gr. Harm (FSH)